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Policy development in malaria vector management in Mozambique, South Africa and Zimbabwe

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dc.contributor.author Cliff, Julie
dc.contributor.author Lewin, Simon
dc.contributor.author Woelk, Godfrey
dc.contributor.author Fernandes, Benedita
dc.contributor.author Mariano, Alda
dc.contributor.author Sevene, Esperança
dc.contributor.author Daniels, Karen
dc.contributor.author Matinhure, Sheillah
dc.contributor.author Oxman, Andrew
dc.contributor.author Lavis, John
dc.date.accessioned 2024-04-16T11:40:25Z
dc.date.available 2024-04-16T11:40:25Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://www.repositorio.uem.mz/handle258/906
dc.description.abstract Indoor residual spraying (IRS) and insecticide-treated nets (ITNs), two principal malaria control strategies, are similar in cost and efficacy. We aimed to describe recent policy development regarding their use in Mozambique, South Africa and Zimbabwe. Methods Using a qualitative case study methodology, we undertook semi-structured interviews of key informants from May 2004 to March 2005, carried out document reviews and developed timelines of key events. We used an analytical framework that distinguished three broad categories: interests, ideas and events. Results A disparate mix of interests and ideas slowed the uptake of ITNs in Mozambique and Zimbabwe and prevented uptake in South Africa. Most respondents strongly favoured one strategy over the other. In all three countries, national policy makers favoured IRS, and only in Mozambique did national researchers support ITNs. Outside interests in favour of IRS included manufacturers who supplied the insecticides and groups opposing environmental regulation. International research networks, multilateral organizations, bilateral donors and international NGOs supported ITNs. Research evidence, local conditions, logistic feasibility, past experience, reaction to outside ideas, community acceptability, the role of government and NGOs, and harm from insecticides used in spraying influenced the choice of strategy. The end of apartheid permitted a strongly pro-IRS South Africa to influence the region, and in Mozambique and Zimbabwe, floods provided conditions conducive to ITN distribution. Conclusions Both IRS and ITNs have a place in integrated malaria vector management, but pro-IRS interests and ideas slowed or prevented the uptake of ITNs. Policy makers needed more than evidence from trials to change from the time- honoured IRS strategy that they perceived was working. Those intending to promote new policies such as ITNs should examine the interests and ideas motivating key stakeholders and their own institutions, and identify where shifts in thinking or coalitions among the like-minded may be possible en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Oxford University Press en_US
dc.rights openAcess en_US
dc.subject Malaria vector management en_US
dc.subject Indoor residual spraying en_US
dc.subject Insecticide-treated nets en_US
dc.subject Policy en_US
dc.title Policy development in malaria vector management in Mozambique, South Africa and Zimbabwe en_US
dc.type article en_US
dc.description.resumo A pulverização residual intradomiciliária (PIR) e os mosquiteiros tratados com insecticida (MTI), dois dos principais estratégias de controlo da malária, são semelhantes em custo e eficácia. Nosso objetivo era descrever desenvolvimento recente de políticas relativas à sua utilização em Moçambique, África do Sul e Zimbábue. Métodos Utilizando uma metodologia qualitativa de estudo de caso, realizamos entrevistas com informantes-chave de maio de 2004 a março de 2005, realizadas revisões de documentos e cronogramas desenvolvidos para eventos importantes. Usamos uma análise estrutura que distinguiu três grandes categorias: interesses, ideias e eventos. Resultados Uma combinação díspar de interesses e ideias atrasou a adoção de MTI em Moçambique e no Zimbabué e impediu a sua aceitação na África do Sul. A maioria dos entrevistados fortemente favoreceu uma estratégia em detrimento da outra. Nos três países, a política nacional os decisores favoreceram o IRS, e só em Moçambique os investigadores nacionais apoiaram MTIs. Os interesses externos a favor do IRS incluíam fabricantes que forneciam os inseticidas e grupos que se opõem à regulamentação ambiental. Internacional redes de pesquisa, organizações multilaterais, doadores bilaterais e organizações internacionais As ONG apoiaram os MTI. Evidências de pesquisa, condições locais, viabilidade logística, experiência passada, reação a ideias externas, aceitabilidade da comunidade, o papel do governo e ONGs, e os danos causados pelos inseticidas usados na pulverização influenciaram a escolha da estratégia. O fim do apartheid permitiu um Sul fortemente pró-IRS África para influenciar a região, e em Moçambique e no Zimbabué, as inundações desde condições propícias à distribuição de MTI. Conclusões Tanto a PRI como os MTI têm um lugar na gestão integrada dos vetores da malária, mas os interesses e ideias pró-IRS abrandaram ou impediram a utilização de MTI. Os decisores políticos precisavam de mais do que provas dos julgamentos para mudar a situação estratégia honrada do IRS que eles perceberam estar funcionando. Aqueles que pretendem promover novas políticas, como os MTI, devem examinar os interesses e ideias motivar as principais partes interessadas e as suas próprias instituições, e identificar onde mudanças no pensamento ou coalizões entre pessoas com ideias semelhantes podem ser possíveis.(TRADUÇÃO NOSSA) en_US
dc.journal Health Policy and Planning en_US


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