dc.contributor.author |
Chimbutane, Feliciano |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-21T12:00:44Z |
|
dc.date.available |
2024-03-21T12:00:44Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.other |
https://link.springer.com/article/10.1007/s10993-020-09564-y |
|
dc.identifier.uri |
http://www.repositorio.uem.mz/handle258/865 |
|
dc.description.abstract |
The aim of this Afterword is to foreground and discuss some of the key themes
emerging from the four studies in this special issue. I first consider the critical eth-
nographic approach to language policy and planning adopted in the studies, and the
attention to language policy processes unfolding on different scales of social and
institutional life. This is followed by my reading of the ways the authors present
the different actors creating, appropriating, reframing or resisting national and lan-
guage-in-education policies in Timor-Leste. The last part is devoted to the analysis
of discourses and practices of particular social actors taken here as ‘language policy
arbiters’ (Johnson and Johnson in Lang Policy 14(3):221–243, 2015). |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Springer |
en_US |
dc.rights |
openAcess |
en_US |
dc.subject |
Language policy and planning |
en_US |
dc.subject |
Language-in-education policies |
en_US |
dc.subject |
Post- colonial |
en_US |
dc.subject |
Timor-Leste |
en_US |
dc.subject |
Scales |
en_US |
dc.title |
Language policy and planning processes in post-colonial Timor-Leste: struggles and alliances within and across scales |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.description.resumo |
O objetivo deste posfácio é destacar e discutir alguns dos principais temas
emergentes dos quatro estudos desta edição especial. Primeiro considero a ética crítica
abordagem nográfica da política e planejamento linguístico adotada nos estudos, e a
atenção aos processos de política linguística que se desenrolam em diferentes escalas sociais e
vida institucional. Isto é seguido pela minha leitura das formas como os autores apresentam
os diferentes atores criando, apropriando-se, reenquadrando ou resistindo a
políticas de avaliação na educação em Timor-Leste. A última parte é dedicada à análise
de discursos e práticas de determinados atores sociais tomados aqui como “políticas linguísticas”.
árbitros’ (Johnson e Johnson em Lang Policy 14(3):221–243, 2015).(TRADUÇÃO NOSSA) |
en_US |
dc.journal |
Language Policy |
en_US |