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The impact of marketing consultancy on small/medium sized firms

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dc.contributor.advisor Wensley, Robin
dc.contributor.author Farhangmehr, Minoo
dc.date.accessioned 2021-09-01T09:13:56Z
dc.date.available 2021-09-01T09:13:56Z
dc.date.issued 1991-04-20
dc.identifier.uri http://www.repositorio.uem.mz/handle/258/349
dc.description.abstract This study looks at a programme designed to influence the practice of marketing planning in small/medium sized firms and analyses the impact of marketing planning on the firms when they are provided with such a plan. The study confirms that the incidence of marketing planning in small firms is very low. The results suggest that an evaluation of the programme based only on producing a plan and then implementing it, is inadequate. The real effect of the exercise is also its impact on knowledgeability within firms. Involvement of firms in the marketing planning process increases awareness and knowledgeability of marketing planning. It is argued that the effect will result in the gradual adoption of formal marketing planning by firms. Not only does the experience increase knowledgeability, but the results also indicate that the value of marketing planning to a firm is related to knowledgeability. Firms regard the exercise as valuable if it has had a positive impact on their understanding of marketing and strategic issues. More importantly, increased knowledgeability encourages firms to implement more of the recommendations contained in a plan, which can lead to better performance. The results also indicate that the marketing consultant can have an important role in fostering strategic orientation and marketing awareness in managers of small/medium sized firms. The effectiveness of the programme depends greatly on both the performance of the consultant who prepares the plan and the way the scheme operates. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher University of Warwick en_US
dc.subject Planejamento de negócios en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Consultoria de marketing en_US
dc.subject Pequena empresas en_US
dc.subject Business planning en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Marketing Consulting en_US
dc.subject Small business en_US
dc.title The impact of marketing consultancy on small/medium sized firms en_US
dc.type thesis en_US
dc.embargo.terms openAcess en_US
dc.description.resumo Este estudo analisa um programa projetado para influenciar a prática de planejamento de marketing em empresas de pequeno / médio porte e analisa o impacto do planejamento de marketing nas empresas quando recebem tal plano. O estudo confirma que a incidência de planejamento de marketing em pequenas empresas é muito baixa. Os resultados sugerem que uma avaliação do programa baseada apenas na elaboração de um plano e sua implementação é inadequada. O efeito real do exercício também é seu impacto na capacidade de conhecimento dentro das empresas. O envolvimento das empresas no processo de planejamento de marketing aumenta a conscientização e o conhecimento do planejamento de marketing. Argumenta-se que o efeito resultará na adoção gradual do planejamento formal de marketing pelas empresas. Não apenas a experiência aumenta o conhecimento, mas os resultados também indicam que o valor do planejamento de marketing para uma empresa está relacionado ao conhecimento. As empresas consideram o exercício valioso se tiver um impacto positivo em sua compreensão de marketing e questões estratégicas. Mais importante, maior conhecimento incentiva as empresas a implementar mais das recomendações contidas em um plano, o que pode levar a um melhor desempenho. Os resultados também indicam que o consultor de marketing pode ter um papel importante na promoção da orientação estratégica e da consciência de marketing em gestores de pequenas / médias empresas. A eficácia do programa depende muito do desempenho do consultor que elabora o plano e da forma como o programa opera. (TRADUÇÃO NOSSA) en_US


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