DSpace Repository

Transformational leadership in Mozambican primary schools

Show simple item record

dc.contributor.advisor Scheeres, J.
dc.contributor.advisor Luyten, J.W.
dc.contributor.author Bazo, Manuel
dc.date.accessioned 2021-09-01T09:12:29Z
dc.date.available 2021-09-01T09:12:29Z
dc.date.issued 2011-06-20
dc.identifier.uri http://www.repositorio.uem.mz/handle/258/344
dc.description.abstract This dissertation is divided into six chapters. The current chapter provides an introduction, which has given a brief overview of the study concentrating on the context of the study, looking into the Mozambican education system as well as on the problem statement and research questions. In Chapter 2, there is a discussion of theoretical background by reviewing the literature that guided the study, exploring the nature of transformational leadership, the focus of which is on six dimensions of school leaders’ transformational practices (vision and goals, culture, structure, intellectual stimulation, individualized support, and performance expectation) as well as on organisational learning, individual teacher learning, and changing teaching practices. In Chapter 3 the rationale, the aim of the study, the general expectations, the research questions after literature review, and the hypotheses of the study are presented. Chapter 4 deals with a variety of issues and options with regard to the research methodology used in the study. Chapter 5 concentrates on the results by discussing and analysing the findings. Finally, Chapter 6 summarises and discusses the conclusions from the results of the study and provides recommendations for future research on educational leadership practices, and educational policy. The purpose of this chapter was to describe the situation which led to the problem investigated by this research. The context of the study and the problem statement were given as well as an introduction of the research questions. Finally an outline of the content of the chapters in this dissertation was provided en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher University of Twente en_US
dc.subject Liderança transformacional en_US
dc.subject Liderança en_US
dc.subject Ensino primário en_US
dc.subject Sistema de ensino moçambicano en_US
dc.subject Transformational leadership en_US
dc.subject Leadership en_US
dc.subject Primary school en_US
dc.subject Mozambican education system en_US
dc.title Transformational leadership in Mozambican primary schools en_US
dc.type thesis en_US
dc.embargo.terms openAcess en_US
dc.description.resumo Esta dissertação está dividida em seis capítulos. O presente capítulo fornece uma introdução, que deu uma breve visão geral do estudo, concentrando-se no contexto do estudo, olhando para o sistema de educação moçambicano, bem como na definição do problema e questões de pesquisa. No Capítulo 2, há uma discussão de base teórica por meio da revisão da literatura que orientou o estudo, explorando a natureza da liderança transformacional, cujo foco está em seis dimensões das práticas transformacionais dos líderes escolares (visão e objetivos, cultura, estrutura, estimulação intelectual, suporte individualizado e expectativa de desempenho), bem como na aprendizagem organizacional, aprendizagem individual do professor e mudanças nas práticas de ensino. No Capítulo 3, são apresentados os fundamentos, o objetivo do estudo, as expectativas gerais, as questões de pesquisa após a revisão da literatura e as hipóteses do estudo. O Capítulo 4 trata de uma variedade de questões e opções em relação à metodologia de pesquisa usada no estudo. O Capítulo 5 concentra-se nos resultados, discutindo e analisando as descobertas. Finalmente, o Capítulo 6 resume e discute as conclusões dos resultados do estudo e fornece recomendações para pesquisas futuras sobre práticas de liderança educacional e política educacional. O objetivo deste capítulo foi descrever a situação que levou ao problema investigado por esta pesquisa. O contexto do estudo e a definição do problema foram fornecidos, bem como uma introdução às questões de pesquisa. Por fim, foi fornecido um esboço do conteúdo dos capítulos desta dissertação. (TRADUÇÃO NOSSA) en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account