DSpace Repository

The impact of the gender policy in a higher education institution in Mozambique: the case study of the University Eduardo Mondlane

Show simple item record

dc.contributor.advisor Griffin, Gabriele
dc.contributor.advisor Paulo, Margarida
dc.contributor.advisor Lake, Nadine
dc.contributor.advisor Cawood, Stephanie
dc.contributor.author Magaua, Natália Helena
dc.date.accessioned 2025-07-17T11:29:54Z
dc.date.issued 2023-08-18
dc.identifier.uri http://www.repositorio.uem.mz/handle258/1459
dc.description.abstract The aim of this thesis was to analyze the impact of the implementation of the Gender Policy at the University Eduardo Mondlane. For this purpose I conducted a qualitative study, gathering original empirical data through questionnaires, focus group discussions, and individual interviews. My research participants were University Council members, Gender Unit employees, gender focal points, and selected academic community members (postgraduate students, administrative staff, and lecturers). These participants were purposively selected based on their presumed knowledge of the subject of study. I conducted thematic analyses on 13 individual interviews with University Council members, four focus group discussions (two with the Gender Unit employees and two with Gender Focal Points), and 27 questionnaires applied to selected members of the UEM academic community. Overall, my findings show that the Gender Policy has been unsystematically implemented at UEM for a variety of reasons that emerge from my data en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher University of the Free State en_US
dc.rights openAcess en_US
dc.subject Gender en_US
dc.subject Gender policy en_US
dc.subject Gender stereotypes en_US
dc.subject Gender mainstreaming en_US
dc.subject Higher education en_US
dc.subject Política de género en_US
dc.subject Estereótipos de género en_US
dc.subject Ensino superior en_US
dc.subject Integração do género en_US
dc.title The impact of the gender policy in a higher education institution in Mozambique: the case study of the University Eduardo Mondlane en_US
dc.type thesis en_US
dc.description.embargo 2025-07-16
dc.description.resumo O objetivo desta tese era de analisar o impacto da implementação da Política de Género na Universidade Eduardo Mondlane. Para tal, conduzi um estudo qualitativo, reunindo dados empíricos originais por meio de questionários, discussões em grupos e entrevistas individuais. Os participantes de minha pesquisa foram membros do Conselho Universitário, funcionários da Unidade de Género, pontos focais de género e membros selecionados da comunidade acadêmica (estudantes de pós- graduação, funcionários administrativos e docentes). Esses participantes foram propositadamente selecionados com base em seu conhecimento presumido sobre o assunto do estudo. Realizei análises temáticas de 13 entrevistas individuais com membros do Conselho Universitário, quatro discussões de grupos (dois com funcionários da Unidade de Gênero e dois com pontos focais de gênero) e 27 questionários aplicados à comunidade acadêmica selecionada. No geral, minhas descobertas mostram que a Política de Gênero foi implementada de forma não sistemática na UEM por uma variedade de razões que emergem de meus dados en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account