dc.contributor.advisor |
Griffin, Gabriele |
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dc.contributor.advisor |
Paulo, Margarida |
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dc.contributor.advisor |
Lake, Nadine |
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dc.contributor.advisor |
Cawood, Stephanie |
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dc.contributor.author |
Magaua, Natália Helena |
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dc.date.accessioned |
2025-07-17T11:29:54Z |
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dc.date.issued |
2023-08-18 |
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dc.identifier.uri |
http://www.repositorio.uem.mz/handle258/1459 |
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dc.description.abstract |
The aim of this thesis was to analyze the impact of the implementation of the Gender Policy at the
University Eduardo Mondlane. For this purpose I conducted a qualitative study, gathering original
empirical data through questionnaires, focus group discussions, and individual interviews. My
research participants were University Council members, Gender Unit employees, gender focal points,
and selected academic community members (postgraduate students, administrative staff, and
lecturers). These participants were purposively selected based on their presumed knowledge of the
subject of study. I conducted thematic analyses on 13 individual interviews with University Council
members, four focus group discussions (two with the Gender Unit employees and two with Gender
Focal Points), and 27 questionnaires applied to selected members of the UEM academic community.
Overall, my findings show that the Gender Policy has been unsystematically implemented at UEM
for a variety of reasons that emerge from my data |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
University of the Free State |
en_US |
dc.rights |
openAcess |
en_US |
dc.subject |
Gender |
en_US |
dc.subject |
Gender policy |
en_US |
dc.subject |
Gender stereotypes |
en_US |
dc.subject |
Gender mainstreaming |
en_US |
dc.subject |
Higher education |
en_US |
dc.subject |
Política de género |
en_US |
dc.subject |
Estereótipos de género |
en_US |
dc.subject |
Ensino superior |
en_US |
dc.subject |
Integração do género |
en_US |
dc.title |
The impact of the gender policy in a higher education institution in Mozambique: the case study of the University Eduardo Mondlane |
en_US |
dc.type |
thesis |
en_US |
dc.description.embargo |
2025-07-16 |
|
dc.description.resumo |
O objetivo desta tese era de analisar o impacto da implementação da Política de Género na
Universidade Eduardo Mondlane. Para tal, conduzi um estudo qualitativo, reunindo dados empíricos
originais por meio de questionários, discussões em grupos e entrevistas individuais. Os participantes
de minha pesquisa foram membros do Conselho Universitário, funcionários da Unidade de Género,
pontos focais de género e membros selecionados da comunidade acadêmica (estudantes de pós-
graduação, funcionários administrativos e docentes). Esses participantes foram propositadamente
selecionados com base em seu conhecimento presumido sobre o assunto do estudo. Realizei análises
temáticas de 13 entrevistas individuais com membros do Conselho Universitário, quatro discussões
de grupos (dois com funcionários da Unidade de Gênero e dois com pontos focais de gênero) e 27
questionários aplicados à comunidade acadêmica selecionada. No geral, minhas descobertas mostram
que a Política de Gênero foi implementada de forma não sistemática na UEM por uma variedade de
razões que emergem de meus dados |
en_US |