DSpace Repository

Campanhas de mobilização social nos media digitais em época da Covid-19: não morra sem aceitar a Jesus

Show simple item record

dc.contributor.author Chicote, José Grimone
dc.date.accessioned 2024-08-12T12:05:42Z
dc.date.available 2024-08-12T12:05:42Z
dc.date.issued 2023-05
dc.identifier.uri http://www.repositorio.uem.mz/handle258/1074
dc.description.abstract Social mobilization campaigns are an effective way of transmitting key messages in a society. The work presented here is the result of research and interviews carried out as part of the Social Mobilization Campaign called «Não Morra Sem Aceitar Jesus», which was born in Maputo, during the confinements implemented by several countries around the world, including Mozambique, during the COVID-19 pandemic. Covid-19, to contain the spread of the virus. The campaign aims to find an efficient communication alternative for people confined during a pandemic, using the methods of a digital communication campaign. Social media is an effective means of personalized communication, allowing a religious message to reach people who are in quarantine or social isolation. This dissertation shows the effectiveness of using digital media during the peak period of the covid-19 pandemic crisis. en_US
dc.language.iso por en_US
dc.publisher Universidade Eduardo Mondlane en_US
dc.rights openAcess en_US
dc.subject Covid-19 en_US
dc.subject Pandemia; en_US
dc.subject Comunicação en_US
dc.subject Media digital en_US
dc.title Campanhas de mobilização social nos media digitais em época da Covid-19: não morra sem aceitar a Jesus en_US
dc.type thesis en_US
dc.description.resumo As campanhas de mobilização social são uma forma eficaz de transmissão de mensagens- chave numa sociedade. O trabalho aqui apresentado é o resultado de pesquisas e entrevistas feitas as integrantes da Campanha de Mobilização Social denominado «Não Morra Sem Aceitar Jesus», que nasceu em Maputo, durante os confinamentos implementas por vários países do mundo, incluindo Moçambique, durante a pandemia da Covid-19, para conter a disseminação do vírus. A campanha tem por vista encontrar uma alternativa eficiente de comunicação para as pessoas confinadas durante a pandemia, utilizando os métodos de uma campanha de comunicação digital. As redes sociais são um meio eficaz de comunicação personalizada, permitindo que a mensagem religiosa chegue às pessoas que estão em quarentena ou em isolamento social. Esta dissertação mostra a eficácia do usa dos medias digitais na época de pico da crise da pandemia ca covid-19. en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account