dc.contributor.author |
Chicote, José Grimone |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-12T12:05:42Z |
|
dc.date.available |
2024-08-12T12:05:42Z |
|
dc.date.issued |
2023-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://www.repositorio.uem.mz/handle258/1074 |
|
dc.description.abstract |
Social mobilization campaigns are an effective way of transmitting key messages in a
society.
The work presented here is the result of research and interviews carried out as part of the
Social Mobilization Campaign called «Não Morra Sem Aceitar Jesus», which was born in
Maputo, during the confinements implemented by several countries around the world,
including Mozambique, during the COVID-19 pandemic. Covid-19, to contain the spread of
the virus.
The campaign aims to find an efficient communication alternative for people confined during
a pandemic, using the methods of a digital communication campaign. Social media is an
effective means of personalized communication, allowing a religious message to reach people
who are in quarantine or social isolation.
This dissertation shows the effectiveness of using digital media during the peak period of the
covid-19 pandemic crisis. |
en_US |
dc.language.iso |
por |
en_US |
dc.publisher |
Universidade Eduardo Mondlane |
en_US |
dc.rights |
openAcess |
en_US |
dc.subject |
Covid-19 |
en_US |
dc.subject |
Pandemia; |
en_US |
dc.subject |
Comunicação |
en_US |
dc.subject |
Media digital |
en_US |
dc.title |
Campanhas de mobilização social nos media digitais em época da Covid-19: não morra sem aceitar a Jesus |
en_US |
dc.type |
thesis |
en_US |
dc.description.resumo |
As campanhas de mobilização social são uma forma eficaz de transmissão de mensagens-
chave numa sociedade.
O trabalho aqui apresentado é o resultado de pesquisas e entrevistas feitas as integrantes da
Campanha de Mobilização Social denominado «Não Morra Sem Aceitar Jesus», que nasceu
em Maputo, durante os confinamentos implementas por vários países do mundo, incluindo
Moçambique, durante a pandemia da Covid-19, para conter a disseminação do vírus.
A campanha tem por vista encontrar uma alternativa eficiente de comunicação para as pessoas
confinadas durante a pandemia, utilizando os métodos de uma campanha de comunicação
digital. As redes sociais são um meio eficaz de comunicação personalizada, permitindo que a
mensagem religiosa chegue às pessoas que estão em quarentena ou em isolamento social.
Esta dissertação mostra a eficácia do usa dos medias digitais na época de pico da crise da
pandemia ca covid-19. |
en_US |