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dc.contributor.advisorGriffin, Gabriele-
dc.contributor.advisorPaulo, Margarida-
dc.contributor.advisorLake, Nadine-
dc.contributor.advisorCawood, Stephanie-
dc.contributor.authorMagaua, Natália Helena-
dc.date.accessioned2025-07-17T11:29:54Z-
dc.date.issued2023-08-18-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.uem.mz/handle258/1459-
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to analyze the impact of the implementation of the Gender Policy at the University Eduardo Mondlane. For this purpose I conducted a qualitative study, gathering original empirical data through questionnaires, focus group discussions, and individual interviews. My research participants were University Council members, Gender Unit employees, gender focal points, and selected academic community members (postgraduate students, administrative staff, and lecturers). These participants were purposively selected based on their presumed knowledge of the subject of study. I conducted thematic analyses on 13 individual interviews with University Council members, four focus group discussions (two with the Gender Unit employees and two with Gender Focal Points), and 27 questionnaires applied to selected members of the UEM academic community. Overall, my findings show that the Gender Policy has been unsystematically implemented at UEM for a variety of reasons that emerge from my dataen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversity of the Free Stateen_US
dc.rightsopenAcessen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectGender policyen_US
dc.subjectGender stereotypesen_US
dc.subjectGender mainstreamingen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectPolítica de géneroen_US
dc.subjectEstereótipos de géneroen_US
dc.subjectEnsino superioren_US
dc.subjectIntegração do géneroen_US
dc.titleThe impact of the gender policy in a higher education institution in Mozambique: the case study of the University Eduardo Mondlaneen_US
dc.typethesisen_US
dc.description.embargo2025-07-16-
dc.description.resumoO objetivo desta tese era de analisar o impacto da implementação da Política de Género na Universidade Eduardo Mondlane. Para tal, conduzi um estudo qualitativo, reunindo dados empíricos originais por meio de questionários, discussões em grupos e entrevistas individuais. Os participantes de minha pesquisa foram membros do Conselho Universitário, funcionários da Unidade de Género, pontos focais de género e membros selecionados da comunidade acadêmica (estudantes de pós- graduação, funcionários administrativos e docentes). Esses participantes foram propositadamente selecionados com base em seu conhecimento presumido sobre o assunto do estudo. Realizei análises temáticas de 13 entrevistas individuais com membros do Conselho Universitário, quatro discussões de grupos (dois com funcionários da Unidade de Gênero e dois com pontos focais de gênero) e 27 questionários aplicados à comunidade acadêmica selecionada. No geral, minhas descobertas mostram que a Política de Gênero foi implementada de forma não sistemática na UEM por uma variedade de razões que emergem de meus dadosen_US
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