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dc.contributor.authorPinto, Sónia Basílio-
dc.contributor.authorBolacha, Natália Helena da Fonseca-
dc.date.accessioned2024-04-01T12:06:31Z-
dc.date.available2024-04-01T12:06:31Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.otherhttps://revistas.unilab.edu.br/index.php/njingaesape/article/view/1014/707-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.uem.mz/handle258/889-
dc.description.abstractThe present study discusses child marriage in Mozambique, practices, beliefs and implications for girls' schooling in the rural context, focusing on primary schools in rural areas. It is a theme that constitutes the epicenter of current concerns in the area of girls' education and society in general, given the involvement of various actors in order to ensure and promote the rights of girls in communities, such as, for example, permanence in school and its completion in regular time. Child marriage is one of the reasons that contribute to the early school dropout of girls in primary education, and this fact has chain consequences, such as child maternity, female illiteracy and loss of opportunities in the job market due to lack of professional skills. The main argument of the study is that child marriage, its practices and beliefs in rural areas negatively influence girls' schooling. The aim of the research is to understand the implications of child marriage in the schooling of girls in the rural context and, more specifically, to discuss the legality issues related to the prevention and combat of child marriage in the Mozambican context; present the main causes of child marriage involving school-age girls; identify the associated endogenous factors, practices and beliefs of child marriage in rural communities; to verify the exogenous factors associated with child marriage practices in rural communities in complete primary schools and; to describe the implications of child marriage on girls' schooling in the rural context. To meet these objectives, the study was based on a qualitative methodological approach, using semi-structured interviews and document analysis as data collection techniques and instruments. Based on the analysis and discussion of the results, it is concluded that the implications of early marriage in the schooling of girls in the rural context are the early school dropout of the girl associated with early pregnancy, child maternity, diseases that make it impossible for the girl to continue studies at subsequent levels and consequently not to be employed in the labor market.en_US
dc.language.isoporen_US
dc.publisherRevista Internacional de Culturas, Línguas Africanas e Brasileirasen_US
dc.rightsopenAcessen_US
dc.subjectCasamento prematuroen_US
dc.subjectEscolarizaçãoen_US
dc.subjectRaparigaen_US
dc.subjectContexto ruralen_US
dc.titleO casamento prematuro em Moçambique: práticas, crenças e implicações na escolarização da rapariga no contexto ruralen_US
dc.typearticleen_US
dc.description.resumoO presente estudo discute o casamento prematuro em Moçambique, práticas, crenças e implicações na escolarização da rapariga no contexto rural, tendo como foco as escolas primárias da zona rural. É uma temática que constitui o epicentro das atuais preocupações na área da educação da rapariga e da sociedade em geral dado o envolvimento de diversos atores no sentido de assegurar e promover os direitos da rapariga nas comunidades, como por exemplo, a permanência na escola e a sua conclusão em tempo regular. O casamento prematuro constitui uma das razões que contribuem para a desistência escolar precoce da rapariga no ensino primário, e este fato tem consequências em cadeia, tais como, a maternidade infantil, analfabetismo feminino e perda de oportunidades no mercado de emprego por falta de competências profissionais. O principal argumento do estudo é que o casamento prematuro, suas práticas e crenças no meio rural influencia negativamente na escolarização da rapariga. O objetivo da pesquisa é de compreender as implicações do casamento prematuro na escolarização da rapariga no contexto rural e, mais especificamente discutir as questões de legalidade relacionada com a prevenção e o combate dos casamentos prematuros no contexto moçambicano; apresentar as principais causas do casamento prematuro envolvendo a rapariga em idade escolar; identificar os fatores endógenos associados, as práticas e as crenças de casamento prematuro nas comunidades rurais; verificar os fatores exógenos associados as práticas de casamento prematuro nas comunidades rurais nas escolas primárias completas e; descrever as implicações do casamento prematuro na escolarização da rapariga no contexto rural. Para responder esses objetivos, o estudo baseou-se na abordagem metodológica qualitativa, recorrendo como técnicas e instrumentos de coleta de dados entrevista semiestruturada e análise documental. Com base na análise e discussão dos resultados, conclui-se que as implicações do casamento prematuro na escolarização da rapariga no contexto rural são a desistência escolar precoce da rapariga associando-se a gravidez precoce, maternidade infantil, doenças que impossibilitam a rapariga de continuar os estudos nos níveis subsequentes e consequentemente não se empregar no mercado de trabalhoen_US
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