Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.uem.mz/handle258/349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorWensley, Robin-
dc.contributor.authorFarhangmehr, Minoo-
dc.date.accessioned2021-09-01T09:13:56Z-
dc.date.available2021-09-01T09:13:56Z-
dc.date.issued1991-04-20-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.uem.mz/handle/258/349-
dc.description.abstractThis study looks at a programme designed to influence the practice of marketing planning in small/medium sized firms and analyses the impact of marketing planning on the firms when they are provided with such a plan. The study confirms that the incidence of marketing planning in small firms is very low. The results suggest that an evaluation of the programme based only on producing a plan and then implementing it, is inadequate. The real effect of the exercise is also its impact on knowledgeability within firms. Involvement of firms in the marketing planning process increases awareness and knowledgeability of marketing planning. It is argued that the effect will result in the gradual adoption of formal marketing planning by firms. Not only does the experience increase knowledgeability, but the results also indicate that the value of marketing planning to a firm is related to knowledgeability. Firms regard the exercise as valuable if it has had a positive impact on their understanding of marketing and strategic issues. More importantly, increased knowledgeability encourages firms to implement more of the recommendations contained in a plan, which can lead to better performance. The results also indicate that the marketing consultant can have an important role in fostering strategic orientation and marketing awareness in managers of small/medium sized firms. The effectiveness of the programme depends greatly on both the performance of the consultant who prepares the plan and the way the scheme operates.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversity of Warwicken_US
dc.subjectPlanejamento de negóciosen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectConsultoria de marketingen_US
dc.subjectPequena empresasen_US
dc.subjectBusiness planningen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing Consultingen_US
dc.subjectSmall businessen_US
dc.titleThe impact of marketing consultancy on small/medium sized firmsen_US
dc.typethesisen_US
dc.embargo.termsopenAcessen_US
dc.description.resumoEste estudo analisa um programa projetado para influenciar a prática de planejamento de marketing em empresas de pequeno / médio porte e analisa o impacto do planejamento de marketing nas empresas quando recebem tal plano. O estudo confirma que a incidência de planejamento de marketing em pequenas empresas é muito baixa. Os resultados sugerem que uma avaliação do programa baseada apenas na elaboração de um plano e sua implementação é inadequada. O efeito real do exercício também é seu impacto na capacidade de conhecimento dentro das empresas. O envolvimento das empresas no processo de planejamento de marketing aumenta a conscientização e o conhecimento do planejamento de marketing. Argumenta-se que o efeito resultará na adoção gradual do planejamento formal de marketing pelas empresas. Não apenas a experiência aumenta o conhecimento, mas os resultados também indicam que o valor do planejamento de marketing para uma empresa está relacionado ao conhecimento. As empresas consideram o exercício valioso se tiver um impacto positivo em sua compreensão de marketing e questões estratégicas. Mais importante, maior conhecimento incentiva as empresas a implementar mais das recomendações contidas em um plano, o que pode levar a um melhor desempenho. Os resultados também indicam que o consultor de marketing pode ter um papel importante na promoção da orientação estratégica e da consciência de marketing em gestores de pequenas / médias empresas. A eficácia do programa depende muito do desempenho do consultor que elabora o plano e da forma como o programa opera. (TRADUÇÃO NOSSA)en_US
Appears in Collections:Teses de Doutoramento - BCE

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1991 - Farhangmehr, Minoo.pdf11.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.